středa 24. srpna 2011

Rozhovor se sopranistkou Anou Maríí Martínezovou



Jaký máte dojem z Vašeho vystoupení v České republice?

Je vždycky radost spolupracovat s Maestrem Domingem a být v této společnosti na scéně. Bylo pro mě také potěšením zpívat ve vaší krásné zemi, mám na ni moc krásné vzpomínky, když jsem tu před jedenácti lety natáčela CD s Pražskou komorní filharmonií. Před pár lety jsem také v Glyndebourne spolupracovala s Jiřím Bělohlávkem v Rusalce. Česká republika je proto mému srdci velmi blízká a bylo pro mě velkou ctí tady vystupovat. Doufám, že zase brzy přijedu do Českého Krumlova a budu mít možnost si město více prohlédnout. Před koncertem jsem ho viděla jen trochu a ráno odjíždím už v půl šesté.

Jak se Vám spolupracovalo s MHF Český Krumlov?

Výborně. Dívala jsem se na program a nadchla mě jména všech těch renomovaných umělců, kteří zde letos i v předešlých ročnících vystoupili. Je to úžasná galerie vynikajících umělců a skvělý počin pro toto město, tuto zemi a pro celý hudební svět. Pro mě to byla opravdu obrovská čest s festivalem spolupracovat.

Čím se zabýváte v současné době?

Zpívám v La Bohème v opeře v Santa Fé ve Spojených státech, pak mě čeká Lazebník sevillský v Houstonské opeře a velmi se těším na novou inscenaci Simona Boccanegry v Losangeleské opeře, kde budu zpívat s Maestrem Domingem. Bude to naše první společná operní produkce po patnácti letech, kdy spolu vystupujeme koncertně. Zahrajeme si otce a dceru, což je pro mě velmi symbolické. Plácida Dominga a jeho ženu Martu vnímám jako svou duchovní rodinu a jsem za tu spolupráci moc šťastná.

Jak byste Maestra Dominga charakterizovala?

Je větší než život sám. Nejen jako umělec, pěvec, ale hlavně jako člověk je jednou z největších osobností naší současnosti. Jsem šťastná už jen proto, že žiji ve stejné době jako on, a že mám navíc možnost s ním spolupracovat a být v jeho přítomnosti. Plácido Domingo je nejlepším příkladem zdvořilosti a laskavosti. Největší lekce, co jsem od něj dostala, není jen jak se stát co možná nejlepším umělcem, ale jak se stát nejlepším člověkem, jakým můžete být.
Přijedete opět někdy do České republiky?


Určitě, moc ráda! Třeba i jen strávit tu dovolenou. Českou republiku mám opravdu ráda a chtěla bych se sem brzy vrátit.

Žádné komentáře:

Okomentovat