středa 24. srpna 2011

Vybíráme z reakcí ostatních umělců galakoncertu Plácida Dominga








Eugene Kohn:

Jaký máte dojem z koncertu?

Byl to pro mě výjimečný večer, spolupracoval jsem s výborným Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, který má velkou tradici a skvělé hudebníky. Ve všech produkcích naživo jsou drobné nepřesnosti, a přestože tu k nějakým těm nepřesnostem došlo, všichni se ohromně snažili podat výborný výkon a Plácido Domingo byl k tomu nejlepší inspirací. Festival pro nás zajistil dobrou techniku i rozvržení zkoušek, takže pro nás bylo snadné odvést na koncertě dobrou práci. Děkuji festivalu, Českému Krumlovu i České republice za přívětivé přijetí.

Je to Vaše první spolupráce s tímto orchestrem?

Ano, byla to má první spolupráce, ale nyní můžu říct, že jsem spolupracoval se všemi velkými českými orchestry. V Českém Krumlově jsem už byl, moje dcera před několika lety studovala v České republice, takže se sem i ona ráda znovu podívala. Český Krumlov je skvělým místem pro mezinárodní hudební festival a jsem rád, že jsem tu mohl vystoupit.

Kamery Vás při koncertě snímaly zpředu a bylo vidět, že při dirigování děláte žertíky pro pobavení publika...

Ano, byly tam obrazovky, takže jsme se rozhodli, že koncert uděláme vesele a v lehkém duchu, že uděláme hudbu zábavnou. Doufám, že publikum si tuto legraci užilo také.



Jan Simon, správní ředitel SOČR

"Mám obrovskou radost, nejen z tohoto koncertu, ale z celého ročníku festivalu. Samozřejmě setkání s takovou osobností hudební historie i přítomnosti je pro hráče orchestru velmi inspirativní, jsou to okamžiky, které člověk v životě neprožije mnohokrát. Navíc přivezl tak vynikající zpěvačku, jako je Ana María Martínez, která by za normálních okolností byla hvězdou jakéhokoli samostatného pěveckého recitálu. Z toho je zřejmé, že to je člověk, který má za sebou obrovské množství pódií, ohromný odstup a zdravé umělecké sebevědomí. To je několik impulsů, které mě osobně oslovily, a jsem rád, že SOČR s ním mohl v takovýchto okamžicích být, mohl se na nich podílet a pomoci takto noblesně zakončit dvacátý ročník festivalu.

Jsem velmi rád a šťasten, jak se orchestr zhostil svých úkolů na festivalu, ať už to byl recitál s Ramónem Vargasem, koncert s Mischou Maiským nebo tento závěrečný koncert. Mám pocit, že SOČR se stává pevnou součástí festivalu, tak, jak to u rezidenčního orchestru festivalu má být. Co se týče spolupráce s panem Domingem, zkoušky nebyly příliš dlouhé a důkladné. Stačí, když pan Domingo otevře dveře a vejde osobnost. To na hráče zapůsobí velice motivačně a oni se ohromně snaží dokázat, že jsou rovnocenným partnerem takovémuto kumštýři. A orchestr jako celek to dokázal na všech třech koncertech."

Žádné komentáře:

Okomentovat