neděle 31. července 2011

MHF Český Krumlov je jedním z nejkrásnějších festivalů...

Václav Hudeček po svém vystoupení na festivalu dne 29. července uvedl:

„Děkuji Jaromíru Boháčovi a organizačnímu týmu za tento úžasný festival, který s mou ženou zbožňujeme, a pakliže nám to čas dovolí, jezdíme alespoň na některý z koncertů. Je to festival, který se přesně hodí do tohoto krásného města. Města v tuto dobu žije festivalem a stejně tak festival žije tímto městem, je to nádherná symbióza a pro každého je čest tady hrát. Festival vydržel všechny nesnáze, například povodně, a dnes je to jeden z nejkrásnějších festivalů nejen tady u nás, ale i ve světě. Je laskavý, zábavný, vícežánrový. A pokud se koná koncert, který není z oblasti tzv. vážné hudby, je jeho úroveň velmi vysoká, srovnatelná s vážnou hudbou. Je těžké hledat kvalitní interprety a krumlovskému festivalu se to vždy daří. Mám radost, že agentura Auviex od tohoto roku také přebírá organizační záležitosti mého festivalu Svátky hudby, který každoročně probíhá v prostorách barokního kostela Šimona a Judy v Praze.“



A dále jsme se ho zeptali: Jaké dojmy si odnášíte z dnešního koncertu? 

„Jsem rád, že jsem dostal nabídku k účinkování na jubilejním 20. ročníku MHF a že jsem mohl přizvat mladé houslisty, mé nejúspěšnější absolventy Akademie v Luhačovicích. Jsem rád, že to tak dobře dopadlo, děti hrály skvěle a publikum bylo senzační – noblesní a distingované. Jsem rád i za tip na mladičkou rakouskou houslistku Marii Isabel Kropfich, velmi milou a hlavně talentovanou dívenku. Původně jsme počítali, že s námi bude hrát koncertní mistr komorního orchestru, ale myslím, že to byla dobrá kombinace – dva skvělí čeští kluci, talentovaná Rakušanka a já, skoro důchodce...“

Jak se Vám hraje s Vašimi žáky?

„Senzačně. Jan Mráček a Josef Špaček jsou hotoví houslisti, už jim vlastně nemám co víc jako pedagog říkat. Udělali velký kus práce, mají za sebou vítězství ve velkých mezinárodních houslových soutěžích a bude-li jim přát zdraví, jsou na začátku světové houslové kariéry. Hrát s nimi je jako hrát s renomovaným virtuózem, protože už mají všechny atributy velkého houslového mistra.“

Jaký máte vztah k Českému Krumlovu?

„Je jen několik takových měst, kam se rád kdykoli vrátím – Český Krumlov, Benátky, Florencie, Siena, San Gimignano. Jsou to úžasná, lidmi vytvořená místa na zeměkouli. V Českém Krumlově už je jen pár věcí, které se musí opravit, a brzy bude místem, kam se bude jezdit dívat celý svět.“

Jaké jsou Vaše další plány?

„Teď odjíždím do Luhačovic, kde zkouším s Komorním orchestrem Moravské filharmonie, koncert bude před zahájením Akademie v nově zrekonstruovaném zámku v Bojkovicích – majitel zámku zde chce zavést tradici koncertů před zahájením Akademie. V pondělí 1. srpna začíná 15. ročník Akademie, kde zahrajeme stejný program jako dnes v Krumlově, s Josefem Špačkem a Janem Mráčkem, jen bez Marie Isabel Kropfich, místo ní si s námi zahraje koncertní mistr orchestru. Akademie trvá dva týdny, na němž plánujeme několik koncertů, pak mě čeká několik menších festiválků po Čechách a v Německu a poslední víkend v srpnu víkendový festival v Moravských Budějovicích, tam si zahrajeme opět tentýž program jako v Krumlově, tentokrát se sourozenci Matějákovými.“

Hudečkovi mladí přátelé po koncertu uvedli:

Marie Isabel Kropfich:

„Bylo to fantastické hrát s panem Hudečkem. Jsem ráda, že mě festival oslovil a že jsem si mohla zahrát v tak nádherném městě a v krásném sále Zámecké jízdárny.“

Jan Mráček:

„Dojem mám naprosto velkolepý – byl plný sál a to je vždycky radost, když je vidět, že lidé mají zájem poslouchat vážnou muziku. To se ostatně na tak prestižním festivalu dalo očekávat. Pana Hudečka znám od dětství, protože je to spolužák mého otce, ale blíže se známe od mých dvanácti let, kdy jsem poprvé přijel na letní kurzy do Luhačovic. On mi shodou okolností v těch dvanácti letech půjčil nástroj z dílny Karla Vávry, který jsem později, v šestnácti letech, na těchto kurzech vyhrál.“

Josef Špaček:


„Z koncertu mám velmi dobrý dojem, po koncertě je mi vždycky dobře, když ze mě spadne napětí a povolí ty zdravé nervy. K panu Hudečkovi mám velice vřelý vztah, je to sympatický chlap a je s ním legrace. Známe se od roku 2005, kdy jsem byl na jeho kurzech v Luhačovicích, a pak jsme spolu začali hrát na jeho vánočním turné. Nyní společně odehrajeme vždy několik koncertů do roka.

Více informací o koncertu naleznete na www.festivalkrumlov.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat